joi, 18 aprilie 2013

Mov


Aceeasi pereti. Aceeasi canapea. Acelasi geam. Aceeasi priveliste. Ceva lipseste.
Copacul ?! Da , nu mai e la fel. Au disparut nuantele mov. Au disparut florile care-mi bucurau privirea. Si totusi, curge viata prin tulpinile lui.

Cu o voce linistita, cu o privire pierduta am inceput sa transpun gandurile in cuvinte.
- Si totusi este uimitor cum un copac dupa o iarna rece cu multe ingheturi, gaseste puterea de a reinvia. Nu credeti ca este o minune ? 
- Ce te face sa crezi asta  ?
 – Viata ! Ma gandeam, cum e posibil ca o persoana la primul esec din viata sa , la o infrangere, un necaz sau orice altceva legat de o pierdere devine depresiva. Unde e puterea sa pentru a trece peste aceste momente ? Ce-l face sa traiasca cu trecutul ? Durerea ? Chiar atat de sadic poate fi omul cu sine insasi ?! Cum e posibil ca unele lucruri din jurul nostru sa ne dea o lectie de viata iar noi sa nu apreciem asta ? Un exemplu ar fi copacul.
Doamna si-a dat ochelarii jos si m-a intrebat :
– Ce s-a schimbat de la ultima noastra intalnire ?

Cu mainile cuprinse in jurul genunchilor, cu barbia lasata deasupra lor si un zambet larg  am spus :
 – Ma simt oarecum fericita ! Nu stiu care-i motivul, insa de 2 zile radiez. Poate e de vina soarele de afara ? Poate sunt entuziasmata de noul loc de munca ? Sau poate am inteles ca e timpul sa-l las pe El in trecut si sa merg inainte ?! Nu stiu care este cauza, dar sunt fericita. 
Chiar astazi m-am intalnit cu cineva si primul lucru care mi-a zis a fost :“ Esti atat de luminata , esti toata un zambet. Care-i motivul ? “  
N-am vrut sa-mi limitez bucuria asa ca i-am spus ceva la modul general , lasand loc de interpretare.
 Ceea ce stiu e ca incep sa traiesc, incep sa simt ca nu trec zilele pe langa mine . Cand credeam ca totul moare, am gasit puterea sa reinviu. 

Mov. Am mov in suflet. Culoarea care mi-a readus viata in sange. Sunt mai mult decat fericita. Sunt implinita.